Wybór trybu postępowania a przedmiot zamówienia – uwarunkowania prawne i faktyczne udzielania zamówień klasycznych
Analiza | Zamówienia mogą być udzielane tylko w ustawowo określonych trybach, bez ich modyfikacji
Ustawodawca w żadnym przepisie ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (DzU z 2024 r. poz. 1320), zwanej dalej „pzp”, nie zdefiniował zwrotu „tryb postępowania”, ograniczając się do scharakteryzowania czynności, które składają się na przebieg postępowania w poszczególnych trybach. Uczynił to natomiast w odniesieniu do pojęcia „postępowanie o udzielenie zamówienia”, przez które należy rozumieć postępowanie wszczynane przez przekazanie albo zamieszczenie ogłoszenia, przekazanie zaproszenia do negocjacji albo zaproszenia do składania ofert, prowadzone jako uporządkowany ciąg czynności, których podstawą są warunki zamówienia ustalone przez zamawiającego, prowadzące do wyboru najkorzystniejszej oferty lub wynegocjowania postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego, kończące się zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego albo jego unieważnieniem, z tym że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego nie stanowi czynności w tym postępowaniu (art. 7 pkt 18 pzp). Wśród czynności składających się na poszczególne tryby wyodrębniamy czynności zawsze wymagane do wykonania w ramach danego postępowania (np. publikacja ogłoszenia o zamówieniu w BZP w trybie podstawowym bądź zaproszenie do negocjacji w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)